WARUNKI UCZESTNICTWA
w imprezach organizowanych przez Biuro Pielgrzymkowe „DARIO” Dariusz Kleczaj
Koncesja nr 1384 wydana przez Marszałka Województwa Mazowieckiego
Zabezpieczenie Finansowe Organizatora Turystyki
Gwarancja ubezpieczeniowa w ERV AG.
Szanowni Państwo!!!
Zanim podejmiecie decyzję o udziale w imprezie turystycznej organizowanej przez Biuro Pielgrzymkowe „DARIO” Dariusz Kleczaj proszę o zapoznanie się z warunkami uczestnictwa oraz szczegółami interesującej Państwa oferty. Podpisanie umowy o udziale w imprezie turystycznej organizowanej przez moje Biuro traktuję jako potwierdzenie zapoznania się i zaakceptowania warunków uczestnictwa.
I. POSTANOWIENIA OGÓLNE
Niniejsze warunki stanowią integralną cześć umowy i określają zasady udziału w imprezach organizowanych przez Biuro Pielgrzymkowe „DARIO” Dariusz Kleczaj zwane dalej ORGANIZATOREM.
1. Zawarcie umowy KLIENTA z ORGANIZATOREM polega na podpisaniu umowy-zgłoszenia udziału w imprezie oraz przyjęciu warunków uczestnictwa i rezygnacji.
2. ORGANIZATOR zobowiązuje się do należytego świadczenia usług zgodnie z warunkami określonymi programem oraz umową – zgłoszeniem.
3. Ewentualne zmiany hotelu lub miejscowości noclegowej mogące wyniknąć z przyczyn leżących po stronie kontrahentów lub w przypadku zaistnienia okoliczności rozumianych jako siła wyższa, nie mogą powodować zasadniczych zmian w programie ani standardzie imprezy.
II. WARUNKI PŁATNOŚCI
1. Przy zgłoszeniu udziału KLIENT wpłaca na rzecz ORGANIZATORA do 10% (w przypadku wpłat dokonywanych częściowo w „złotych”) ustalonej ceny imprezy.
2. Pozostała należność, (jeżeli nie ma innych ustaleń), winna być wpłacona nie później niż 20 dni przed rozpoczęciem imprezy.
3. Miejscem wpłaty jest siedziba ORGANIZATORA, jej przedstawiciela, lub wskazany rachunek bankowy.
4. Brak wpłaty należnej kwoty na rzecz ORGANIZATORA w w/w terminie stanowi podstawę do rozwiązania umowy i wiążę się z prawem potrącenia poniesionych kosztów manipulacyjnych do wysokości określonej warunkami rezygnacji z imprezy.
III. ZMIANY CEN
ORGANIZATOR wyłącza swą odpowiedzialność w przypadkach uzasadniających podniesienie cen z zastrzeżeniem, że może ono nastąpić nie później niż 20 dni przed rozpoczęciem imprezy.
Wzrost cen uzasadniają w szczególności zmiany kursów walutowych oraz cen mających wpływ na przyjętą kalkulację imprezy.
Wzrost cen o więcej niż 15% upoważnia KLIENTA do rezygnacji z imprezy pod warunkiem powiadomienia o tym ORGANIZATORA w jego siedzibie osobiście lub pismem poleconym nie później niż w terminie 5-u dni po otrzymaniu informacji o dopłacie.
IV. ODWOŁANIE IMPREZY
1. ORGANIZATOR zastrzega sobie prawo odwołania imprezy do 3 dni przed jej rozpoczęciem z przyczyn od siebie niezależnych:
a. leżących po stronie kontrahenta,
b. braku odpowiedniej liczby uczestników
c. działania siły wyższej, decyzji władz państwowych, lub innych instytucji krajowych, zagranicznych, itp.
2. W zaistniałej sytuacji ORGANIZATOR przedstawia ofertę zastępczą lub zwraca całą należność bez potrąceń. Od zwracanych kwot nie przysługują odsetki.
V. OBOWIĄZKI UCZESTNIKA
1. KLIENT na obowiązek posiadać ważne dokumenty upoważniające do przekroczenia granicy oraz dowód wpłaty należności za imprezę. ORGANIZATOR nie ponosi żadnej odpowiedzialności za szkody poniesione przez KLIENTA, który nie będzie mógł rozpocząć lub kontynuować podróży z powodu braku dowodu dokonania wpłaty za imprezę oraz dokumentów osobistych uprawniających do wyjazdu za granicę /np. utrata paszportu/.
2. KLIENT zobowiązuje się do przestrzegania przepisów celnych i dewizowych obowiązujących w Polsce, krajach tranzytowych oraz w kraju docelowym.
3. W czasie trwania imprezy uczestnik jest zobowiązany do stosowania się do wskazówek pilota grupy i rezydenta. ORGANIZATOR zastrzega sobie prawo do rozwiązania umowy w trybie natychmiastowym w trakcie jej realizacji, jeżeli uczestnik utrudnia sprawne jej przeprowadzenie za szkodą dla innych uczestników lub ORGANIZATORA. Wszelkie koszty w takiej sytuacji ponosi uczestnik.
4. KLIENT zobowiązany jest do pokrycia szkód wyrządzonych przez siebie w trakcie trwania imprezy po jej zakończeniu w siedzibie biura w terminie do 14 dni. Za szkody wyrządzone przez osoby niepełnoletnie odpowiadają ich prawni opiekunowie.
5. Klient ponosi we własnym zakresie odpowiedzialność za przechowywanie przedmiotów wartościowych, pieniędzy i dokumentów, w czasie imprezy. W przypadku ich utraty, pilot grupy udzieli wszelkiej pomocy przy załatwieniu niezbędnych formalności.
VI. REZYGNACJA Z IMPREZY
1. Rezygnacja z imprezy następuje w momencie złożenia przez KLIENTA rezygnacji w formie pisemnej.
2. ORGANIZATOR z uwagi na poniesione koszty organizacji ma prawo dokonać potrąceń do wysokości poniesionych kosztów: składka na ubezpieczenie, zaliczki na hotele, wyżywienie itp.
3. Zwrotu dokonuje się w miejscu wykupienia imprezy, od zwracanych kwot nie przysługują odsetki.
4. Klient może dokonać przeniesienia uprawnień i obowiązków na osobę trzecią, powiadamiając o tym fakcie /w formie pisemnej/ ORGANIZATORA, w terminie do 3 dni przed rozpoczęciem imprezy.
VII. REKLAMACJE
1. Reklamacje dotyczące realizacji umowy można zgłaszać wyłącznie w formie pisemnej w ciągu 30 dni od zakończenia imprezy.
2. Reklamacja może być zgłoszona w siedzibie firmy lub w czasie trwania imprezy – pilotowi lub rezydentowi.
3. Uczestnikowi nie przysługuje zwrot wartości świadczeń, których nie wykorzystał w trakcie trwania imprezy, z przyczyn leżących po jego stronie np. utrata dokumentów.
4. Nie uważa się za wady imprezy niedociągnięć zawinionych przez KLIENTA oraz wyrządzonych przez osoby prawne i fizyczne nie pozostające w stosunku prawnym z ORGANIZATOREM, a także wynikających z okoliczności, za które ORGANIZATOR nie może odpowiadać.
5. Maksymalna odpowiedzialność organizatora z tytułu niewykonania lub nienależytego wykonania usług, w czasie trwania imprezy wynosi do dwukrotności ceny imprezy względem każdego klienta.
VIII. POSTANOWIENIA SZCZEGÓŁOWE
1. Brak decyzji wizowej lub paszportowej uniemożliwiający udział KLIENTA w imprezie upoważnia ORGANIZATORA do naliczenia kosztów manipulacyjnych.
2. Uczestnicy imprez zbiorowych, są ubezpieczeni w zakresie KL i NNW w towarzystwie ubezpieczeniowym ERV AG dla którego organizator jest Agentem. Ubezpieczenie obejmuje świadczenia związane z wypadkiem lub nagłym zachorowaniem podczas trwania imprezy. Nie obejmuje świadczeń w zakresie poszerzonym (dotyczących kontynuacji leczenia lub leczenia chorób przewlekłych, ubezpieczenia bagażu i odwołania uczestnictwa w imprezie turystycznej). Ubezpieczenie w zakresie poszerzonym może być zawarte indywidualnie przez klienta. O ile cena imprezy nie obejmuje ubezpieczenia (z dojazdem własnym) KLIENT jest zobowiązany do zawarcia umowy ubezpieczeniowej przed wyjazdem. Nie dopełnienie obowiązku zawarcia umowy ubezpieczeniowej obciąża tylko i wyłącznie KLIENTA.
1. POSTANOWIENIA KOŃCOWE
1. Jeżeli z winy ORGANIZATORA bądź jego kontrahentów nie zostaną zrealizowane określone ofertą świadczenia lub też ich jakość będzie odbiegać od określonych umową warunków, KLIENTOWI służy, stosownie do postanowień Kodeksu Cywilnego, prawo do obniżenia ceny lub wydania świadczenia ekwiwalentnego.
2. Wszelkie spory powstałe pomiędzy organizatorem a uczestnikiem rozstrzyga sąd właściwy ze względu na właściwość ogólną lub przemienną.
3. W sprawach nie uregulowanych niniejszymi warunkami mają zastosowanie odpowiednio przepisy Kodeksu Cywilnego oraz znowelizowanej Ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o usługach turystycznych wraz z późniejszymi zmianami..